Ο Θεσμός του Ψυχολόγου στο σχολείο μας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο Θεσμός του Ψυχολόγου στο σχολείο μας

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι υπάρχει διαθεσιμότητα Ψυχολόγου στο σχολείο μας  με στόχο την ψυχοκοινωνική ενίσχυση των μαθητών και τη βελτίωση του κλίματος και της επικοινωνίας στη σχολική κοινότητα.

Τα καθήκοντα της/του σχολικής/ου ψυχολόγου είναι:

  • Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση για ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας προκειμένου μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας. Στην περίπτωση των μαθητών/τριών, αυτό γίνεται είτε με δική τους πρωτοβουλία ή κατόπιν παρότρυνσης των καθηγητών τους, οπότε και διατυπώνεται σχετικό αίτημα. Σε περίπτωση που κριθεί ότι χρειάζεται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, γίνεται παραπομπή του/της μαθητή/τριας – σε συνεργασία με τους γονείς του/της – σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας της ευρύτερης κοινότητας.
  • Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση για ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας προκειμένου μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.
  • Προώθηση της συνεργασίας των εμπλεκόμενων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και ομάδων της σχολικής κοινότητας ενθαρρύνοντας τη συνεργασία με την οικογένεια και, όταν αυτό απαιτείται, την υποστήριξη, τη διαμεσολάβηση και τη διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς.
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας για την απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, την συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών και διαμεσολαβητικών υπηρεσιών στον χώρο της εκπαίδευσης.
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του Συλλόγου Διδασκόντων σε θέματα σχεσιο-δυναμικής και κοινωνικής συνδιαλλαγής της ομάδας-τάξης, επικοινωνίας με τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και σχέσεων λειτουργικής συνεργασίας στη σχολική κοινότητα, μέσω εισηγήσεων, διαθεματικών – βιωματικών σεμιναρίων, ομαδικής συμβουλευτικής και ατομικών συναντήσεων ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης.
  • Ενημέρωση, συμβουλευτική και υποστήριξη της οικογένειας σχετικά με την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων και σχέσεων σε επίπεδο ατομικών συνεδριών, ομάδων σχετικού ενδιαφέροντος, σχολών γονέων ή/και ειδικών εκδηλώσεων.
  • Ενεργοποίηση συνεργατικών μεθόδων εντός των σχολικών μονάδων ή και σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες, με γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές αρχές ή ομάδες (όπως αρμόδια υπουργεία, τοπικές αρχές, υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας, συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, φυσικά πρόσωπα και ομάδες που έργο τους είναι η προστασία του πολίτη).

Η Διευθύντρια

Χρονοπούλου Χριστίνα